formal och informal

Så idag började vi prata om formal och informal engelska. Svenskar är oftast väldigt duktiga på att prata engelska men ett vanligt fel är att vi skriver som vi pratar. Detta felet gör jag, att skriva formal english kan vara så himla krångligt och allt som man vill skriva måste man omvandla till mer akademiska ord.

Vi har nu börjat att titta mer på detta ämne i skolan och kommer få mer skrivuppgifter. Det känns väldigt roligt och nyttigt, så när jag är klar här om fyra veckor så kommer jag vara expert på det.. Förhoppningsvis.
Jag ska iallafall göra mitt absolut bästa, som jag i och för sig alltid gör.

Förövrigt är det kallt och regnigt här idag, inte alls lika roligt som förra veckan.



Kommentarer
Postat av: Anonym

hej det låter precis som det jag tycker är värst med svenskan lycka till kramar Ankan

2011-02-28 @ 17:43:35
Postat av: Jan Eek

Hejsan Jossan



Nu har du kommit in på ett mycket intressant område som jag tycker du skall suga åt dig som en svamp.

Du har helt rätt att vi skriver ofta som vi talar och det syns. Formal english är ett varumärke som du skall vårda och kommer att ha nytta av i framtiden. Add some pizazz by using the right words.

2011-02-28 @ 18:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0