Helg igen.

Så var det lördag igen, dagarna bara springer förbi.

Igår så hade jag först tutorial med min lärare och fick höra att jag låg bra och att min writing har nu höjts från ett B+ till ett A- vilket jag är väldigt nöjd med eftersom det var framför allt det som var hela planen att förbättra när jag är här.

Efter skolan så åker jag och Mel till Kensington Palace för att gå på deras Enchanted utställning. Det var så fantastiskt bra, tyvärr så fick man inte ta kort där inne så jag kan helt enkelt bara rekomendera att man besöker det istället.
Man får en karta som man ska följa och med hjälp av teman i olika rum med dikter, klänningar och andra konstformer så ska man hitta dom sju prinsessorna som har bott på palatset. Var otroligt vackert gjort och kan bara som sagt rekomendera att besöka den!
12 pund är inträdet men det tycker jag var värt det! Fick väldigt mycket historia på ett roligt och vackert sätt. 

Eftersom det var väldigt fint väder igår också så tog vi en sväng i kensington gardens efteråt och hamnade vid The Albert Memorial och Royal Albert Hall. Sen så ville vi äta scones och jag visste ett väldigt bra ställe på trafalgar square (andra sidan stan typ) men vi hade jättetur för precis som vi  börjar att gå så kommer det en gammal dubbeldäckare som går hela vägen. Älskar att åka med dom gamla bussarna och få spontan guidturerer av den charmiga biljettförsäljaren. Det är väldigt fint.

Igårkväll var jag ute på en kombinerad födelsedagsfest och hejdåfest. Var inte ute jättelänge för jag ville åka med Mel hem på kvällen. Alltid skönt att ha sällskap.

Här är lite bilder från gårdagen









Enda stället som man fick ta kort på utställning, här skulle man sitta och önska sig något. Jag körde på lady sittstilen.


Mel och Albert Memorial, som är mycket större än vad man tror.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej jag känner igen mig var ju bara i parken innan jag träffade dig.men nu har du gjort mig nyfiken på att gå in ,vi kommer ju att bo inte så långt därifrån. sköna bilder med hopp om vår!sköt om dig kram Ankan

2011-02-27 @ 08:33:20
Postat av: Jan Eek

Bra jobbat Josefin, det är kul att höra att du gör framsteg mellan äventyren på stan.

2011-02-27 @ 11:28:52
Postat av: The dad

Vem är större i verkligheten? Mel eller Albert Memorial? ;-)

2011-02-27 @ 17:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0