soligt igen

Att svettas in våren frys in hösten är ett mycket bra uttryck men det är väldigt svårt när man vaknar och det är strålande sol ute. Nu idag så har vi varit upp på 10+ strecket igen och det enda man vill göra är att ta av sig vinterkappan och på med solbrillorna. Nu öppnar jag kappan och går med solglasögon istället, det går faktiskt lika bra!

Jag och Mel planerar på att ta en dagtur till Windsor Castle, Eton och Oxford inom snar framtid. Är en busstour som jag tycker låter väldigt spännande. Först till Eton College där bland annat Prins Harry har gått. Sen vidare till Windsor Castle som har varit hem för Englands kungafamilj i 900 år. Sen till sist vidare till Oxford och in på Christ Church College där dom filmar matsalsscenen i Harry Potter filmerna och självaste Lewis Carroll blev inspirerad att skriva Alice i underlandet där.

Mycket roligt, återkommer med mer information. Förhoppningsvis så åker vi mycket snart.


Kommentarer
Postat av: Anonym

skönt att du tar till dig gamla visdomsord,resan låter som något jag skulle kunna tänka mig,så om du åker innan vi kommer har du säkert tips,sköt om dig kramar Ankan

2011-03-07 @ 17:34:38
Postat av: Jan Eek

Hejsan

Det låter som en trevlig rundtur, vi får hoppas på fint väder.

2011-03-07 @ 18:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0