höst i London

Igår och idag har det verkligen blivit höst här. Igår spöregnade det och det är sånt där trevligt kallt regn och är mindre trevligt att promenera i. Sen har det börjat bli kalla vindar här också så nu börjar det bli lite kyligt att gå i nylonstrumpor som jag har kunnat göra sen jag kom hit.
Dags att bunkra upp med tjocka stickade strumpbyxor och vinterkappan istället. Lite mysigt är det dock!

Något som är ännu mysigare är att det börjar komma lite dagar att fira nu.
Nästa helg är det Halloween här, det ska firas med en riktig halloweenfest plus att jag verkligen ska gå all in när det gäller utklädnad. Förhoppningsvis så har jag löst mitt bildproblem tills dess så att ni kan se bilder!

Sen är det 5th November om två veckor. Då är det Guy fawkes night här och det firas med fyrverkerier över London. Ska bli väldigt mysigt att gå och ställa sig vid big ben och kolla på fyrverkerierna faktiskt! 

Annars så rullar allt på väldigt bra här, nya klassen är väldigt mycket bättre än min gamla. Okej jag saknar japanerna för dom var väldigt roliga men den här klassen ger mig väldigt mycket mer och jag känner att det blir lite utmaningar. Även fast jag fortfarande blir förvånad när mina klasskamrater inte vet vad ord som chorus betyder.
Ska få en ny lärare imorgon, han pratar väldigt långsamt och tydligt så det ska bli intressant att se hur hans lektioner är.


Kommentarer
Postat av: The dad

Ja kallt är bara förnamnet. Men nylonstrumpor har jag inte kunna ha sedan jag slutade raka benen... ;-)

Det ser ut som om du får en trevlig höst i London. Passa på att njuta och garttis till uppflyttningen!

Kramar pappa

2010-10-21 @ 09:43:10
Postat av: Anonym

även här har det blivit kallare lite snö imorse men jag har också bunkrat med stickade strumpor låter som en kul kommande högtid kraam Ankan

2010-10-21 @ 16:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0